Červenec 2010

Lesk a bída příručníků

3. července 2010 v 13:14 | Marcela |  po Frýdku-Místku
Milí přátelé
restaurací, proč bychom se netěšili, když nás někdo obsluhuje. Bohužel už mnoho vody uplynulo od časů hrabalovských číšníků, kteří byli vždy slušně ustrojeni, vždy pracovali, a s láskou pečovali o hosty přesně podle hesla náš zákazník náš pán. Kde se vytratilo ono dobrý den, máte vybráno, prosím a děkuji. Proč se stále častěji setkávám s jakousi karikaturou číšníka?
Že by i hosté na tom nesli svoji vinu? Nezvykli jsme si snad kelnery považovat chlápky, kteří si neumí najít pořádnou práci? Přehlížíme je ve společnosti, občas je i urazíme. Možná jsme to svojí lhostejností a spěchem způsobili my, zákazníci. Proto se mě týpek v riflích a gumových cuklích zeptá co si dáš? A to ještě s cigaretou v koutku úst. Věřte mi, vím jak je těžké obsluhovat s úsměvem
někoho kdo vámi opovrhuje. Ale řeknu vám, není to vaše starost, protože je to host a náš zákazník a přináší nám peníze, tudíž, čím lepší je moje obsluha tím podnik i já vydělá víc peněz a zákazník se bude vracet. Zato když umaštěná servírka konečně položí mobilní telefon a otráveně vás jde obsloužit, možná se tam už nikdy nebudete chtít vrátit. Takže když máme to léto, apeluji na obě strany, my hosté buďme slušní
a shovívaví
a vy obsluhující personále, buďte hrdí na svou práci, protože jste to právě vy kdo dělá atmosféru podniku. Nepodceňujte se a usmívejte se, protože s úsměvem to jde přece všechno líp.

Pozn. Aut. Příručník je pomůcka číšníka k ochraně prstů a předloktí. Je to látkový, bílý obdélník dnes skoro nepoužívaný.